Branding și identitate vizuală: care este diferența?
Revistele de afaceri și site-urile sunt presărate cu termeni precum branding, identitate de brand, design de logo, identitate corporativă și strategie de brand. Uneori, același termen este folosit pentru a descrie lucruri diferite. Confuz! În calitate de brand designer, vreau să fiu clară cu clienții mei cu privire la ceea ce fac si ce servicii le pot oferi.
Ce este branding-ul?
Branding-ul este percepția unei companii. Brandul tău este ceea ce se gândesc oamenii atunci când se gândesc la compania ta. Este reputația ta. Este influențat de valorile tale, de produsele tale, de marketingul tău, de serviciul tău pentru clienți. Este modelat de articolele scrise despre tine, ce experienta ofera produsele tale și ce a spus mama vecinului tău despre tine la prietenelor. Și da, brandingul include sigla, site-ul și cărțile de vizită. Tot ceea ce oamenii întâlnesc atunci când interacționează cu compania ta se adaugă la percepția lor despre tine. Acesta este marca ta. „Branding” este efortul de a influența această percepție. Nu poți controla ce ar putea spune mama vecinului tău. Dar poți face tot posibilul pentru a face impresia corectă.
Ce este identitatea vizuală?
O subcategorie a branding-ului este identitatea mărcii (numită și identitate corporativă, identitate vizuala sau sistem de identitate). Cuvântul cheie este identitate. Elementele tangibile pe care le puteți vedea atunci când o companie comunică cu dvs. alcătuiesc designul identității sale:
Logo, culori, fonturi, pictograme, antet, cărți de vizită, plicuri, site-uri, ambalaje, uniforme, materiale promoționale, rețele sociale, newslettere, etc. Un ghid de stil al mărcii este un document care înregistrează această identitate. Menține consecventa brandului, folosind fonturile, culorile și celelalte elemente.
