Tendințele social media în 2023
În ziua de azi, firmele sunt provocate să găsească un echilibru între a înțelege datele colectate în anii precedenți din social media și a găsi noi modalități de a interacționa cu clienții. Și cel mai probabil, nu există un moment mai bun decât acum pentru a te reorienta și a regândi modul în care afacerea ta va aborda rețelele sociale în viitor.
Urmărește tendințele rețelelor sociale ale anului 2022
Mai jos este detalierea tendințelor rețelelor sociale pentru 2022. Indiferent de ceea ce vinzi, ține cont de aceste tendințe atunci când pui la punct strategia social media pentru noul an.
1. Mărcile reevaluează valorile cheie
Cu toate acestea, testarea eliminării like-urilor publice de pe Facebook și Instagram poate forța îndepărtarea clienților de idea de „likes” atunci când evaluează un brand sau un produs. Adică like ≠ aprecierea brandului. Chiar dacă like-urile nu dispar complet, această tendință semnalează că mărcile trebuie să privească dincolo de datele superficiale, de suprafață. Ascultarea vocii clienților din social media va fi esențială în 2023. Când vine vorba de analiza conversațiilor și a sentimentelor, brandurile cu influență sunt mai preocupate de ceea ce se spune, decât de numărul de oameni care vorbesc sau urmăresc postările individuale.
2. Creșterea comunităților private, bazate pe interese
De la ultima tendință, brandurile s-au concentrat din ce în ce mai mult pe construirea unei conexiuni cu publicul lor. Sigur, mărcile vor să ajungă la cât mai mulți clienți, dar cu toate acestea, importanța marketingului sugerează că mărcile trebuie să se concentreze mai degrabă pe a vorbi cu indivizii decât pe demografii largi. Vedem asta foarte mult cu mărcile care doresc să ajungă la consumatorii mai tineri.
Conceptul de confidențialitate și comunitate ar trebui, de asemenea, luat în considerare, deoarece acestea influențează modul în care consumatorii moderni interacționează cu rețelele sociale. Deși oamenilor le place să interacționeze cu mărcile, consumatorii devin, de asemenea, mai selectivi în ceea ce privește interacțiunile lor. De exemplu, noile funcții, cum ar fi Instagram threads, permit utilizatorilor să-și împărtășească poveștile doar unui grup selectat de prieteni. Acest lucru oferă platformei un sentiment mai intim, doar pentru prieteni.
Între timp, marketingul de grup Facebook continuă să fie o modalitate valoroasă de a comercializa comunității mai mici, private, deoarece acoperirea organică pe Facebook este scăzută pentru majoritatea mărcilor.
3. Reclame social media mai avansate, dinamice și mai directe
Mărcile încă investesc masiv în reclame social media (facebook ads & instagram ads) din motive întemeiate deoarece consumatorii devin din ce în ce mai familiarizați cu conceptul de social shopping în general. Faptul că reclamele au devenit mai sofisticate face mai ușor ca niciodată pentru mărci vândă direct către clienți, direct de pe rețelele de socializare. De exemplu, introducerea recentă de către Facebook a experiențelor publicitare personalizate oferă în mod dinamic produse clienților, schimbând formatele și sugestiile în funcție de cine sunt livrate. Introducerea recentă a cumpărăturilor pe Instagram subliniază creșterea vânzării sociale directe. Platforma este practic o altă ramură pentru e-commerce și brandurile care doresc să vândă pe Instagram fără a fi nevoiți să direcționeze urmăritorii către un link în bio.
4. Mărcile analizează influencerii
Popularitatea promovării cu ajutorul influencerior este bine cunoscută și dar în timp ce influencerii nu vor pleca nicăieri în 2023, mărcile vor privi relațiile cu aceștia altfel, cu un sentiment de control, deoarece deja știu că nu orice influencer livrează rezultate reale. De asemenea, numărul de like-uri ale influencerilor nu reflectă neapărat și o reala comunitate sau o influență a acestuia către comunitatea sa. Exact despre ce vorbeam la pct 1.
Tendințele Instagram pe care trebuie să le cunoști în 2023
- Instagram Stories va continua să fie o componentă cheie a Influencer Marketing. Utilizarea reels-urilor pe Instagram se așteaptă să crească. Lansată în august 2022, Instagram Reels ar putea câștiga în curând avânt și ar putea deveni concurentul direct al TikTok în 2023.
- Instagram Stories: Influencer Marketing sau promovarea cu ajutorul influencerilor.
- Instagram Live – În apogeul pandemiei de coronavirus, utilizarea Instagram Live a crescut cu 70% și va continua să fie populară în 2023.
Cumpărăturile din aplicații devin o tendință pe Instagram
70% dintre cumpărători folosesc Instagram pentru a descoperi produse și 130 de milioane de utilizatori intră pe pagina de explorare în fiecare lună pentru a afla mai multe.
TikTok, Twitter și Gif pe Instagram
Tendințe de conținut pe Instagram: conținutul de pe alte canale sociale precum TikTok și Twitter va fi distribuit mai mult pe Instagram.
Postări în carusel pentru a continua în tendințe pe Instagram.
Aproape fiecare a cincea postare pe Instagram de astăzi este publicată ca postare carusel.
IGTV ocupă centrul scenei
Prin IGTV, utilizatorii pot acum câștiga bani folosind reclame.
Cu ce te pot ajuta?
- Identitate Vizuală de Brand, cu tot ce implică.
- Pachete de Social Media
- Design de facebook, instagram și google ads